معجزه رب انار سمنان در هضم غذا کمک بزرگی به سالمندان کرد

رب انار چه رنگی باید باشد؟ رنگ رب انار سمنان با توجه به فرآیند پخت تغییر می کند. هنگامی که آب انار در دمای پایین یا زمان حرارت کم به ملاس تبدیل می شود، محصول قرمز می شود و با افزایش زمان حرارت دادن تمایل به سوختن دارد.
آیا میدانستید!
افرادی هستند که به خوردن انار یا ملاس با طعم های مختلف حساسیت دارند. مثلاً افراد کمی هستند که با خوردن انار ترش یا ملاس انار دچار مشکل معده می شوند.
زیرا ترشحات معده با ترشی در انسان متفاوت است. هضم غذا از طریق اسید معده انجام می شود در حالی که خوردن میوه های ترش مانند انار از هضم غذا جلوگیری می کند به عبارت دیگر مصرف ملاس ترش یا شیرین انار بسته به ذائقه و تحمل معده می تواند عواقب مختلفی برای هر فردی داشته باشد و این چنین نیست. نشان دهنده کیفیت یا کمبود ملاس انار است.
در زیر به بیان خواص ملاس انار از نظر طب سنتی می پردازیم.

رب انار
آیا نظر طب سنتی در انار را می دانید؟
محققان طب سنتی معتقدند انار میوه ای بهشتی است و به همین دلیل در پاییز میوه می دهد.
پاییز فصل ریزش برگ ها و بسته شدن آسمان است و برای پیشگیری از بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب درونی، دانه های انار بسیار موثر و مفید بوده و باعث نشاط و شادابی می شود. در زبان عربی به «انار» معروف است و نام آن سه بار در قرآن کریم آمده است.
زادگاه انار در تمدن ایرانی است و در اواخر قرن نوزدهم وارد آمریکا شد. ایران بزرگترین تولید کننده انار در جهان است.
خواص درمانی انار و ملاس انار
قسمت های مختلف این میوه از میوه تا گل، پوست درخت، پوست و ریشه میوه خاصیت درمانی دارند و البته ملاس آن که نوعی عصاره میوه است. ، کاربردهای درمانی مختلفی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.