خواص کنجد روغن گیری که تا به حال نشنیده اید

کاربردهای کنجد روغن گیری در لوازم آرایشی معمولاً عبارتند از: پاک کننده صورت، مرطوب کننده، لایه بردار و ضد پیری .

بنابراین، روغن کنجد برای مبارزه با پیری زودرس و بیماری های مختلف دژنراتیو عالی است. همچنین می توان از آن برای مبارزه با لکه های صورت یا آکنه استفاده کرد.

از سوی دیگر، سهم ویتامین E موجود در آن به عملکرد صحیح مغز کمک می کند . لسیتین و فسفولیپیدها را فراهم می کند که همراه با ویتامین E حافظه را بهبود می بخشد و از سلول های عصبی محافظت می کند.

2. کنجد و سزامولین
این دو ماده فقط در کنجد وجود دارد و آن را به یک متحد طبیعی برای مراقبت از سلامت قلب و عروق تبدیل می کند.

در کشورهای آسیایی به طور گسترده برای تقویت گردش خون و کاهش کلسترول استفاده می شود.

کنجد روغن گیری

3. ضد التهاب
وجود اسیدهای چرب و مس در روغن کنجد می تواند بروز فرآیندهای التهابی را کاهش دهد. در افرادی که مشکلات تونل کارپال، آرتریت، استئوآرتریت یا گرفتگی عضلات دارند، نتایج خوبی می دهد. به طور مشابه، می توان از آن در موارد گوش درد، تاندونیت یا رگ به رگ شدن استفاده کرد.

با مصرف روزانه 4 گرم (2 قاشق غذاخوری) از این روغن از خواص آن بهره مند خواهید شد .

1. آنتی اکسیدان و مرطوب کننده
اگرچه این روغن به اندازه روغن آرگان یا نارگیل شناخته شده نیست، اما خواص آن برای مراقبت از پوست شما بسیار مفید است.

سرشار از ویتامین E است که به آن آنتی اکسیدان و قدرت محافظتی بالایی می دهد. علاوه بر این، به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

در شرق، آن را به عنوان “روغن زن” نیز می شناسند زیرا از نظر تئوری به کاهش درد ناشی از قاعدگی کمک می کند. همچنین در دوران یائسگی بسیار سالم است.

حاوی فسفولیپیدها و لسیتین است، بنابراین برای بهبود حافظه مفید است. در واقع، فسفولیپیدها بخشی از تمام غشای سلولی فعال هستند و برای یک مغز سالم ضروری هستند.