مصرف کنجد شیرین شریان های قلبی را پاکسازی می کند

مردم علاقه زیادی به مواد طبیعی و غذاهای فوق العاده ای مثل کنجد شیرین دارد، ترجیحاً عجیب و غریب و کمتر شناخته شده، به نظر می رسد دانه های کنجد سیاه کاندیدای مناسبی در روندهای غذایی آینده باشند.

این گونه کنجد که بیشتر در چین و آسیای جنوب شرقی تولید می شود، به تدریج در غرب رو به گسترش است. ادویه خوش طعم با خواص مفید فراوان، کنجد سیاه می تواند غذا را تقویت کند، آن را با مواد مغذی و ترکیبات و تضادهای رنگی دلپذیر غنی کند.

فواید و خواص کنجد سیاه
این دانه‌ها با طعمی زنده‌تر و معطرتر و قوام ترد نسبت به انواع سفید شناخته‌شده‌تر، به عنوان منبعی عالی برای رفاه مورد تحسین قرار می‌گیرند.

کنجد

به عنوان مثال، در طب چینی و آیورودا، کنجد سیاه به دلیل خواص ضد پیری آن به عنوان یک ماده با ارزش در نظر گرفته می شود.

یک مطالعه در سال 2010 در دانشگاه هاروارد همچنین نشان داد که میزان بالای ویتامین B و آهن علائم پیری مانند موهای سفید، شنوایی و از دست دادن حافظه را به تاخیر می اندازد.

تصادفی نیست که این دانه های پرمحتوا از زمان های قدیم به عنوان نماد جاودانگی در نظر گرفته شده اند و هنوز هم برای برخی از مراسم مقدس استفاده می شوند.

دانه‌های کنجد سیاه به دلیل داشتن منیزیم بالا به پیشگیری از فشار خون بالا و کنترل سطح فشار خون کمک می‌کنند.

آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مانند آهن، مس و فسفر، فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع هستند که یک داروی عالی برای درمان یبوست هستند.

موادی مانند کلسیم و روی که به تقویت استخوان ها کمک می کنند. و ویتامین E که به روشن‌تر ماندن پوست کمک می‌کند.

به طور خلاصه، این چاشنی واقعاً می تواند از نظر تغذیه ای تفاوت ایجاد کند و ما را قوی تر، سالم تر و حتی جوان تر کند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.