از نقطه نظر تولید کلوچه، توسعه خطوط می تواند ریسک کمتر و مقرون به صرفه تر باشد.
در برخی موارد، گسترش خط به سادگی از تجهیزات و فرمولهای مشابه و افزودن یک عنصر استفاده میکند و از همان مارک تجاری استفاده می کند.
اگر محصول جدیدی اضافه کنید و از بین نرود، ممکن است ضایعات زیادی وجود داشته باشد.
زیک اضافه می کند که گسترش خط سرمایه گذاری کمتری است.
برخی از محبوبترین راهها برای گسترش خط کلوچه ها امروزه عبارتند از پوشاندن کلوچه ها با شکلات (شکلات شیری، تیره، سفید یا نعنایی)، دوبرابر کردن پر کردن کلوچه های ساندویچی، افزایش اندازه شکلات یا تکههای مغزی، ایجاد یک نسخه نرم.
یک کلوچه ترد، اضافه کردن غلات کامل، اضافه کردن آب نبات، و کوچک کردن کلوچه ها.
بسته بندی راه دیگری برای گسترش خط است.
کلوچه سنتی درنا اکنون در بستههای آماده، بستههای 100 کالری و فنجانهایی که در جا لیوانهای خودرو قرار میگیرند، عرضه میشوند.
سلامتی نیز میتواند در گسترش خطوط نقش داشته باشد.
Adam Synoground، دانشمند توسعه محصول می گوید اغلب، یک فرمول پایه برای تغییر مشخصات تغذیه ای یک محصول موجود استفاده می شود.
این مسیر گاهی اوقات منجر به موفقیت سریع در بازار می شود، اما گاهی اوقات می تواند منجر به شکست شود.
اگر فرمول بهبود یافته انتظارات مصرف کننده را برآورده نکند، محصول محکوم به شکست سریع خواهد بود.
ایجاد تغییرات در فرمول تولید موجود، سریعترین زمان توسعه را ممکن می سازد.
به عنوان مثال، فیبر محلول در رژیم غذایی می تواند محتوای فیبر را افزایش دهد.
Synoground خاطرنشان می کند، همچنین، بسیاری از برنامه های کاربردی غلات کامل از آرد گندم سبوس دار سفید استفاده می کنند.
فیتواسترول ها همچنین می توانند برای ارتقای سلامت قلب ترکیب شوند.
او ادامه میدهد مصرفکنندگان به نگرانیهای سلامتی مانند نیاز به فیبر، کلسیم، غنیسازی، محدود کردن چربیهای اشباع و کلسترول و کاهش قندها توجه دارند.