چگونه موهای خود را با آب لیمو روشن کنیم؟

ما با یک آرایشگر برتر لندن صحبت می کنیم تا از فواید و هشدارهای استفاده از آب لیمو در موهای شما مطلع شویم.

اگر به دنبال روشن کردن موهای خود هستید، از محصولات مبتنی بر سفید کننده فاصله بگیرید. یک جایگزین وجود دارد که واقعا کار می کند، و آن استفاده از چیزی است که هم ارزان، هم به راحتی در دسترس است و هم 100 درصد طبیعی است: لیموی فروتن.

استفاده از آب لیمو در موهای شما نه تنها می تواند موهای شما را روشن کند، بلکه حتی می تواند ظاهر آن را درخشان تر کند و همچنین به درمان شوره سر و چربی اضافی کمک کند.

پس گرفتاری چیست؟ ما با آرایشگر و صاحب سالن برتر لندن، Ozzie Rizzo صحبت کردیم تا دریابیم چگونه با استفاده از آب لیمو، موهای خود را با خیال راحت روشن کنید:

آیا آب لیمو می تواند مو را روشن کند؟
آب لیمو در واقع می تواند یک اثر روشن کننده بر روی مو ایجاد کند، اما تنها در صورتی که در ترکیب با اشعه UV خورشید استفاده شود.

ریزو توضیح می دهد: «این به دلیل آب لیمو ترش جهرم حاوی اسید سیتریک است که در قشر مو جذب می شود. هنگامی که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیرید، گرما کوتیکول‌های مو را باز می‌کند و فرآیندی را برای شکستن و کاهش ملانین فعال می‌کند که به عنوان رنگدانه رنگ موهای شما نیز شناخته می‌شود – بنابراین اثر روشن‌کنندگی دارد.

آیا آب لیمو برای همه رنگ موها جواب می دهد؟ ریزو می‌گوید: «بهترین نتایج در افرادی که موهای روشن‌تری دارند، مانند بلوند یا قهوه‌ای روشن، نشان داده می‌شود.

لیمو ترش سرد است یا گرم

چگونه موهای خود را با لیمو روشن کنیم
برای ایجاد یک آبکشی مو با لیمو به موارد زیر نیاز دارید:

دو عدد لیموی تازه
آب گرم
یک بطری اسپری خالی
طبق گفته Rizzo، یک فرآیند گام به گام برای استفاده از آب لیمو و لیمو عمانی زرد در موهای شما معمولاً به شرح زیر است:

آب دو عدد لیمو را در یک کاسه بریزید. یک قسمت آب لیمو و دو قسمت آب گرم را در ظرف بطری اسپری اضافه کنید.
موهای خود را با این مخلوط بپاشید، بیشتر روی مناطقی که می خواهید روشن شوند تمرکز کنید و به مدت 1 تا 2 ساعت زیر نور مستقیم خورشید بمانید تا اسید سیتریک فعال شود.
آب لیمو را از روی موها بشویید و از یک نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت آن قفل شود و از خشک شدن موها توسط آب لیمو جلوگیری شود.
برای بهترین نتیجه این کار را در سه تا چهار روز تکرار کنید.

 

آب لیمو در مو و آب لیمو و چای لیمو عمانی برای فواید مو

آب لیمو نه تنها می تواند موهای شما را روشن کند، بلکه کاربردهای دیگر و فواید سلامتی نیز دارد. استفاده از آب لیمو در شستشو با سرکه سیب می تواند قفل های براق تر و براق تری داشته باشد.

آب لیمو نه تنها می تواند موهای شما را روشن کند، بلکه کاربردها و فواید دیگری نیز دارد.

ریزو توضیح می‌دهد: «این به این دلیل است که سرکه سیب PH پوست سر را کاهش می‌دهد، کوتیکول مو را می‌بندد و موها را درخشان‌تر و کمتر مستعد شکستن می‌کند.» می توانید این کار را با ایجاد یک آبکش لیمویی همانطور که در زیر ذکر شد و اضافه کردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط با آب انجام دهید.

در همین حال، Rizzo می‌افزاید: «استفاده از آب‌کشی لیمو و پودر لیمو عمانی روی موهایتان نیز می‌تواند به از بین بردن شوره سر و چربی اضافی کمک کند، به‌ویژه زمانی که آب‌کشی لیمو را روی پوست سر و همچنین موها ماساژ دهید». این به دلیل جذب روغن های اضافی و شوره سر است که توسط آب لیمو جذب می شود.