چگونه از لیمو برای رشد مو استفاده کنیم؟

اهمیت لیمو برای بدن سالم نیازی به ذکر خاصی ندارد. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا کمک به کاهش وزن، این مرکبات نمی توانند انجام دهند! اما آیا از فواید لیمو برای مو می دانستید؟ بله، چیزی که شنیدید درست است! راه های متعددی وجود دارد که در آنها لیموترش می تواند موهای قوی تر و درخشان تر را تقویت کند.

نحوه استفاده از لیمو ترش جهرم برای رشد مو 8 روش DIY!
صرفه جویی

خواه شوره سر باشد یا ریزش مو، خاکستری یا تیرگی، لیمو یا نیمبو می تواند به عنوان یک اکسیر برای موهای شما عمل کند. همراه با نوشیدن آب لیمو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه، آزمایش چند ماسک خانگی با این ماده به عنوان یک درمان مطمئن برای مشکلات موی شما عمل می کند. بنابراین، چرا انتظار؟ برای درک روش های مختلف استفاده از لیمو بر روی مو، همراه با برخی از مزایا و معایب عمده استفاده از آن بر روی یال خود، بخوانید!

لیمو ترش سرد است یا گرم

فواید لیمو برای مو:
بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از لیمو روی مو می تواند تارهای مو را خشک کرده و همچنین آنها را خاکستری کند. با این حال، این دور از واقعیت است! لیمو در واقع برای مو و پوست سر مفید است اگر به روش صحیح استفاده شود. اجازه دهید به برخی از مزایای اصلی استفاده از این میوه ترش و پودر لیمو عمانی در روتین مراقبت از مو نگاه کنیم:

1. عامل غنی از آنتی اکسیدان:
لیمو سرشار از ویتامین C، فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد که به سلول های موی شما آسیب می رسانند، مبارزه می کند. آنها همچنین از موهای شما در برابر آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و سایش روزانه محافظت می کنند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها همچنین از استرس اکسیداتیو برای کاهش خطر سفیدی زودرس مو و ریزش مو جلوگیری می کنند (1).

2. خواص ضد میکروبی:
لیمو یک عامل ضد باکتری و ضد قارچی قوی است که می تواند با میکروب های ایجاد کننده عفونت که منجر به مشکلات پوست سر می شود مبارزه کند. طبق یک مطالعه، آب لیمو و لیمو عمانی زرد در کاهش رشد مالاسزیا، نوعی قارچ که باعث شوره سر می شود، بسیار موثر است (2). می تواند به طور موقت خارش و پوسته های سفید روی پوست سر را تسکین دهد.

3. سطوح pH پوست سر را متعادل می کند:
یک پوست سر سالم دارای سطح pH بین 4.5-5.5 است. وقتی عدم تعادل در این مقیاس وجود دارد، موهای ما به شدت وز و ضعیف می شوند. آب لیمو که ماهیتی اسیدی دارد، می تواند تعادلی در pH پوست سر ایجاد کند تا موهای شما را از آسیب احتمالی ناشی از مواد شیمیایی، کثیفی، باکتری ها و سایر عوامل محیطی نجات دهد.

4. خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد:
لیمو سرشار از ویتامین C است که برای تشکیل کلاژن در مو بسیار مهم است. کلاژن دارای آمینو اسیدهای مهمی است که ساختار فولیکول های موی شما را می سازد و خاصیت ارتجاعی آنها را بهبود می بخشد. همچنین ریشه های شما را تقویت و تغذیه می کند تا یک یال ضخیم و حجیم به شما بدهد!

چگونه از لیمو و چای لیمو عمانی برای رشد مو استفاده کنیم؟
لیمو می تواند بسیاری از مشکلات مو از جمله تیرگی، خارش پوست سر، ریزش مو، سفیدی زودرس و غیره را درمان کند. بسته به موضوع، می توانید آن را با یک ماده مناسب ترکیب کنید تا فواید بیشتر و نتایج سریع تر داشته باشید. به این درمان های خانگی محبوب لیمو برای موهای سالم نگاهی بیندازید:

– آبلیمو آبکشی – آبلیمو و عسل – آب پیاز و آب لیمو – ماست و لیمو –

– آب نارگیل و آب لیمو – آملا آب و لیمو – شنبلیله و لیمو – حنا و آب لیمو –