چه مقدار آب لیمو باید در روز بنوشید؟

برای به دست آوردن فواید نوشیدن آب لیمو برای سلامتی، کارشناسان توصیه می کنند روزانه سه چهارم فنجان آب لیمو را به آب خود اضافه کنید.
یک لیوان آب لیمو در اول صبح یک درمان قدیمی است.

۴۵۳۶۳۷۱۷ – healthy fruit & vegetable juice on wooden background

برای دریافت ویتامین C توصیه شده روزانه (به ترتیب 75 و 90 میلی گرم برای زنان و مردان)، ممکن است نیاز باشد حدود سه چهارم فنجان آب لیمو ترش جهرم خالص در روز بنوشید.
آب میوه را با 250 تا 350 میلی لیتر آب مخلوط کنید.
روش دیگر این است که یک بطری یک لیتری را با آب با دمای اتاق پر کنید، حدود 4 برش لیمو به آن اضافه کنید و آن را در طول روز بنوشید تا هیدراتاسیون بهتری داشته باشید.
برای طعم بهتر می توانید عسل یا برش هایی از زنجبیل یا برگ نعناع اضافه کنید.
در حالی که پزشکان توصیه می کنند که مردان به طور متوسط ​​3.7 لیتر آب در روز و زنان به طور متوسط ​​2.7 لیتر آب مصرف کنند، برخی از افراد ممکن است برای رسیدن به این هدف دچار مشکل شوند. افزودن آب لیمو به آب جایگزین خوشمزه‌تری است که می‌تواند به شما در برآوردن نیاز آب و ویتامین C کمک کند.

v\

لیمو ترش سرد است یا گرم

مزایای سلامتی گنجاندن آب لیمو در رژیم غذایی روزانه شما چیست؟
نوشیدن آب لیمو یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شادابی است. لیمو حاوی فواید زیبایی و سلامتی بی‌شماری است، از جمله توانایی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی. آب لیمو به هضم غذا و سلامت روده کمک می کند.

چای لیمو عمانی

در زیر برخی از مزایای رایج گنجاندن آب لیمو در برنامه روزانه یا رژیم غذایی شما آمده است:

آب لیمو و لیمو عمانی زرد با جبران مواد مغذی که به دلیل کم آبی و تعریق از دست رفته اند، به حفظ تعادل مواد معدنی سالم در بدن کمک می کند.
طبق تحقیقات، آب لیمو ممکن است به کاهش رفلاکس اسید و سوزش سر دل کمک کند.
آب لیمو سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. آب لیمو گرم، علاوه بر اینکه راهی عالی برای پیشگیری از سرماخوردگی است، می‌تواند به کاهش احتقان و کاهش طول مدت علائم نیز کمک کند.
طبق مطالعات انجام شده، این نوشیدنی ساده کالری کمی دارد و در صورت ترکیب با یک سبک زندگی سالم می تواند به کاهش وزن، عملکرد کبد و هضم کمک کند. استرس و التهاب را کاهش می دهد و انرژی، خلق و خو و ایمنی را تقویت می کند. همچنین به شما تنفس دلپذیر و درخشندگی سالمی به پوست شما می دهد. علاوه بر این، گفته می شود که آب لیمو باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از خطر سکته می شود.
لیمو حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، سلنیوم و پتاسیم است که برای سلامت کلی ضروری هستند. مصرف منظم آب لیمو ممکن است به تقویت استخوان ها، ارتقای سلامت دهان و دندان و جلوگیری از کم خونی و سنگ کلیه به دلیل محتوای سیترات آن کمک کند.
آب لیمو حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های مختلف است که سلامت مغز و قلب را تقویت می کند.
اگرچه اکثر تحقیقات هنوز در مرحله مشاهده هستند، اما شروع روز خود با یک لیوان آب حاوی این مرکبات ایده بدی نیست.

آیا نوشیدن روزانه آب لیمو عوارض جانبی دارد؟
در حالی که آب لیمو به طور کلی برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شود، برخی از عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود، مانند:

لیمو حاوی غلظت بالایی از اسید سیتریک است که می تواند مینای دندان را فرسایش دهد، بنابراین آن را از طریق نی بنوشید و سپس دهان خود را بشویید.
نوشیدن آب لیمو به مقدار زیاد می تواند باعث احساس سوزش در معده شود و علائم رفلاکس اسید یا سوزش سر دل را تشدید کند.
گزارش شده است که نوشیدن آب لیمو و پودر لیمو عمانی به دلیل خاصیت ادرارآوری که دارد باعث ادرار مکرر افراد می شود.
نوشیدن بیش از حد آب لیمو می تواند منجر به سمیت ویتامین C شود، اگرچه بعید است که مضر باشد.
نوشیدن آب لیمو یک عادت ساده است که می تواند فواید سلامتی طولانی مدت داشته باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای ایجاد این مزایا مورد نیاز است. بنابراین آن را با احتیاط و در حد اعتدال مصرف کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.