عسل سرعین اردبیل باعث کاهش اضطراب پیش از کنکور شد

فواید عسل را بدانید، عسل سرعین اردبیل در طول تاریخ شناخته شده است و در طب سنتی و جایگزین برای بسیاری از اهداف درمانی مانند درمان زخم ها و سوختگی ها علاوه بر ارتقای سلامت عمومی بدن استفاده می شود.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد و همه آنها دارای فواید بسیاری برای سلامتی هستند.

اما برخی از فواید عسل وجود دارد که می توان به ویژه از عسل خام و غیر پاستوریزه که در معرض حرارت زیاد قرار نگرفته و برخی از مواد مغذی را از بین می برد، به دست آورد.

در این مقاله با برجسته ترین فواید عسل و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی برای به دست آوردن فواید آن آشنا شوید.

عسل علاوه بر آنتی اکسیدان ها حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های مهم مانند آهن، روی، کلسیم، منیزیم، ویتامین C و برخی از انواع ویتامین B است .

همچنین فاقد چربی ، کلسترول و سدیم است و این اجزاء و خواص به ارائه فواید متمایز آن کمک می کنند.

عسل طبیعی

فواید عسل عبارتند از:

بهبود زخم و بهبود سوختگی را ترویج دهید استفاده موضعی از عسل به دلیل فواید زیر به درمان زخم ها و سوختگی ها کمک می کند:

کاهش خطر عفونت در زخم ها، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد باکتریایی عسل، زیرا به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند.
افزایش روند بهبود و بازسازی بافت، زیرا عسل از سطوح بالایی از ترکیبات گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است که به جذب آب از محل آسیب کمک می کند.
کاهش تورم و درد، به دلیل خواص ضد التهابی عسل.
همچنین، از جمله انواع زخم هایی که عسل ممکن است به درمان آنها کمک کند، زخم ها یا زخم های مربوط به پای دیابتی است، زیرا نتایج یک مطالعه که شامل 63 بیمار دیابتی نوع 2 مبتلا به پای دیابتی بود، تأثیر عسل را در درمان زخم پای دیابتی و پیشگیری از آن نشان داد. عوارض جدی مانند قطع عضو

عسل همچنین ممکن است به درمان برخی از مشکلات و بیماری های پوستی مانند تبخال، پسوریازیس، اگزما و آکنه کمک کند. البته باید توجه داشت که عسلی که می توان به صورت موضعی روی پوست مالید، باید درجه پزشکی داشته باشد و طبق استانداردهای لازم استریل شود.

خوردن عسل طبیعی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها را افزایش می دهد که در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش دارند.