روفرشی ایرانی مدرن که باعث کاهش قیمت فرش شد

با مطالعه راهنمای خرید روفرشی ایرانی دستباف ما می توانید خرید خوبی داشته باشید. فرش های دستباف فرش های بسیار گران قیمتی هستند که باید در خرید آن ها دقت کنید. 

این فرش ها با نخ های طبیعی بافته می شوند و با دست بافته می شوند. رنگ نخ های روفرشی ایرانی دستباف طبیعی است و همه اینها باعث گرانی آن می شود.

قالیچه های دستبافت با نخ های مختلف و در ردیف های مختلف بافته می شود. نخ‌های پشمی، صورتی و ابریشم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین نخ‌های مورد استفاده در بافت روفرشی ایرانی دستباف هستند.

 از این نخ ها برای نخ روفرشی ایرانی استفاده می شود. البته در بافت فرش دستبافت از کتان، کاج و جوت نیز استفاده می شود.

روفرشی

 از این نخ ها بیشتر در نخ های تار و نخ های پود استفاده می شود. همه این نخ ها طبیعی هستند و به همین دلیل ارزش خاصی به روفرشی ایرانی دستباف می دهند. بهترین نوع نخ، نخ پشمی است که کیفیت و دوام بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر در ساخت فرش دستباف استفاده می شود.

نخ های ابریشم از نخ های طبیعی درجه یک هستند و به دلیل ظرافت بالایی که دارند، روفرشی ایرانی های بافته شده با آن بسیار ظریف هستند. به گونه ای که تمامی فرش های ابریشمی بسیار پرزدار و پارچه مانند هستند. 

روفرشی ایرانی ابریشمی کیفیت خوبی دارند اما سست هستند. و همچنین به دلیل ظرافت و نازکی این فرش ها. به همین دلیل بیشتر جنبه تزئینی دارند.

تراکم در بافت روفرشی ایرانی دستبافت مانند فرش ماشینی بسیار مهم است. تراکم روفرشی ایرانی دستبافت را RG می گویند، در روفرشی ایرانی ماشینی تراکم را از نظر عرض و طول یک متر فرش می سنجند اما در فرش دستباف واحد اندازه گیری متفاوت است.

تراکم روفرشی ایرانی دستبافت با شمارش تعداد گره در هر اینچ اندازه گیری می شود. در واقع ردیفروفرشی ایرانی دستبافت به اندازه تعداد گره روفرشی ایرانی در هر اینچ از فرش است.

روفرشی ایرانی دستبافت با تراکم بالا از نظر ظاهر و کیفیت بهتر هستند.