دختر سه ساله که با دستگاه فشار خون امرون m3 جان مادربزرگ را نجات داد

فشار سنج برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود. دستگاه فشار خون امرون m3 را می توان در مطب پزشکان، بیمارستان ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی یافت. 

چند سالی است که دستگاه های سنجش فشار خون نیز برای استفاده خانگی در دسترس هستند تا بتوانید فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید. 

اندازه گیری فشار خون احتمالا دقیق ترین راه برای اندازه گیری فشار خون است. البته همیشه باید توجه داشت که این وسیله پزشکی تحت هیچ شرایطی نمی تواند جایگزین توصیه های پزشکی شود.

دستگاه فشار خون

هنگامی که به دنبال مناسب ترین دستگاه برای خود هستید، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

1) هر چند وقت یک بار قصد استفاده از آن را دارید؟

اگر قصد دارید از دستگاه فقط گهگاهی (چند ماه یکبار) استفاده کنید، یک دستگاه ارزان با کاف به خوبی انجام می دهد. از طرف دیگر، اگر می خواهید به طور منظم مطالعه کنید (مثلاً 3 بار در روز)، شاید بهتر باشد با دستگاهی با صفحه نمایش و ویژگی های اضافی.

2) چه نوع کاف را ترجیح می دهید؟

برخی از افراد فشارسنج هایی با کاف بادی (معمولاً در داروخانه ها و سوپرمارکت ها یافت می شود) را ترجیح می دهند، برخی دیگر اندازه گیری الکترونیکی را ترجیح می دهند (که گاهی اوقات در دستبند ساخته می شود یا می توان آن را با کاف مچ دست گرفت).

3) چقدر باید اندازه گیری خود دقیق باشد؟

برای دقیق ترین اندازه گیری ها، استفاده از فشارسنج برای استفاده بالینی توصیه می شود. با این حال، استفاده از این دستگاه های فشار خون ممکن است گران و دشوار باشد. اگر فقط به دنبال دستگاهی برای ردیابی فشار خون خود در طول زمان هستید، یک دستگاه فشار خون ارزان قیمت می تواند به خوبی انجام دهد