خاصیت شگفت انگیز گوجه صادراتی که از هند وارد شد

گوجه فرنگی از نظر سلامتی دارای استعدادهای متعددی است :مواد باکیفیت گوجه صادراتی از سلامت کل بدن پشتیبانی می کند. علاوه بر این، آنها با کالری کمی و طعم بسیار خوشمزه امتیاز می گیرند – چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

گوجه فرنگی میوه ای قدرتی

لیکوپن برای قلب ما نیز مفید است زیرا از تجمع مواد مضر در سیاهرگ ها جلوگیری می کند و در نتیجه از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. با این حال، باید توجه داشت که لیکوپن تنها در صورتی می تواند برای بدن ما به طور مطلوب استفاده شود که حرارت داده شده باشد. ترکیب با روغن ها، به عنوان مثال روغن زیتون، نیز برای اثر مفید است.

گوجه فرنگی

همه می‌دانند که میوه‌ها و سبزیجات به‌خاطر ویتامین‌هایی که دارند، سالم هستند. گوجه فرنگی نه تنها دارای مقادیر زیادی ویتامین C است، بلکه ویتامین های B متعددی نیز دارد که باعث افزایش تمرکز می شود. 

آهن موجود در گوجه فرنگی انرژی را تامین می کند و اسید فولیک از سخت شدن رگ ها محافظت می کند. به این ترتیب گوجه فرنگی کل سیستم ایمنی بدن ما را نیز تقویت می کند.

گوجه فرنگی در اصل از آمریکای مرکزی می آید

گوجه فرنگی (Solanum lycopersicum) در اصل از آمریکای مرکزی می آید و قبلاً توسط مایاها در دوران پیش از مسیحیت استفاده می شد. آزتک ها به آن نام Xitomatl دادند که به معنای چیزی شبیه “ناف آب غلیظ” است

در نتیجه Conquista (فتح و توسعه سرزمین اصلی آمریکای مرکزی و جنوبی)، اسپانیایی ها از توت های باشکوه آگاه شدند. مبلغ برناردینو دو ساهاگون در اوایل سال 1530 توضیح داد که آزتک ها یک سالسا خوشمزه را از گوجه فرنگی، فلفل قرمز و تخمه کدو حلوایی ساختند.

به همین دلیل است که گوجه فرنگی در گذشته یک گیاه زینتی محسوب می شد

در اسپانیا و ایتالیا، گوجه فرنگی به دلیل آب و هوای حاکم در آنجا به سرعت در خانه احساس شد و به زودی با شادی فراوان کشت شد. با این حال، نه برای لذت بردن، بلکه به عنوان یک گیاه زینتی.

 البته در ابتدا فقط ثروتمندان می توانستند گیاهان عجیب و غریب را بخرند و از آنها برای تزئین پنجره ها، حیاط ها و میزهای ضیافت استفاده می کردند.

زیرا زمانی که گوجه فرنگی به اروپا آمد ابتدا قسمت های سبز گیاه و میوه های نارس آن نیز خورده شد که منجر به مسمومیت ناشی از ماده سولانین شد. با این حال، از میوه های رسیده نیز برای مدت طولانی اجتناب شد. 

مشکل اینجا اما گوجه فرنگی نبود، بلکه ظروفی بود که در آن نگهداری می شد. اینها اغلب شامل اسپند حاوی سرب بود و سرب وارد گوجه‌فرنگی‌ها می‌شد که قربانیان زیادی را به دنبال داشت.