حوله تن پوش گلزار در بین طرفدارانش به فروش میلیاردی رسید

در بسیاری از حمام ها، حوله ها به محض خیس شدن همه کاره هستند: از حوله تن پوش گلزار برای خشک کردن صورت، دست ها، مو و بدن استفاده می شود.

نه به ندرت حتی برای خشک کردن کف یا مکان های دیگر استفاده می شود. علاوه بر این، چندین نفر در یک خانواده حتی حوله های مشترک دارند.

اما یک چیز واضح است: اگر از حوله تن پوش گلزار برای اهداف مختلف استفاده کنید، مشکلاتی ایجاد خواهید کرد. زیرا محیط مرطوب و در عین حال گرم حمام، بستر مناسبی برای تکثیر باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا است.

نکته 1: از حوله ها به درستی استفاده کنید
برای قسمت های مختلف بدن از حوله های مختلف استفاده کنید. البته نه برای همه، بلکه مخصوصاً برای کسانی که تعداد زیادی میکروب را منتقل می‌کنند یا به ویژه در معرض عوامل بیماری‌زا هستند. به زبان ساده: از حوله های مختلف برای بدن، صورت و دست ها

حوله

خطر! بیشتر باکتری ها به حوله دستی ختم می شوند. بنابراین هرگز از این حوله برای صورت خود استفاده نکنید.

مهم نیست که چقدر دست های خود را کاملاً بشویید، عوامل بیماری زا به راحتی از طریق این حوله منتقل می شوند.

علاوه بر این، حوله های دستی اغلب توسط چندین نفر در خانه استفاده می شود. این نیز ایده آل نیست:

اگر فردی بعد از رفتن به توالت شلخته باشد و به طور کامل نشوید، باکتری های موجود در حوله مرطوب به سرعت تکثیر می شوند و بقیه با عوامل بیماری زا تماس پیدا می کنند. بنابراین اگر همه از حوله های خود در حمام استفاده کنند، برای سلامتی بهتر است.

نکته 2: حوله ها را به درستی بشویید
متداول ترین سوال این است: هر چند وقت یکبار باید حوله هایم را بشوییم؟ کارشناسان بهداشت توصیه می کنند حوله هایی که بعد از حمام و دوش گرفتن استفاده می کنید باید هر سه روز یکبار تعویض شوند .

حداقل هفته ای یکبار شستن است. برای اینکه میکروب ها به طور قابل اعتماد از بین بروند، باید حوله ها را حداقل 60 درجه بشویید .