بی احتیاطی زنی در مصرف سود پرک نیرو کلر باعث مرگ همسرش شد

مصرف خوراکی سدیم هیدروکسید که به نام کاستیک سودا یا سود پرک نیرو کلر نیز شناخته می شود.

صدمات ویرانگری را به همراه دارد، عوارض دهانی شامل میکروستومی، فیبروز و تریسموس است. 

ما مجموعه‌ای از آسیب‌های ناشی از مصرف سود سوزآور خوراکی کودکان و مدیریت آن‌ها توسط تیم فک و صورت در بیمارستان کودکان رویال منچستر و درس‌های آموخته شده از این موارد را ارائه می‌کنیم.

روش کار: در مجموع 3 مورد ارائه شده است. بیماران در سنین 20، 22 و 30 ماهگی دچار جراحات شدند.

سود پرک

روش‌های درمانی از آتل‌بندی سفارشی، انفیلتراسیون استروئیدی، روش‌های آزادسازی اسکار، کومیسوروپلاستی، گرافت‌های پوستی با ضخامت تقسیم شده و انتقال بافت آزاد متغیر بود. 2 بیمار سال ها پس از آسیب ارجاع داده شدند. 1 بیمار به صورت حاد ارجاع شد.

یافته ها : در یک مورد از فلپ آزاد ساعد شعاعی برای بازسازی کمیسور و مخاط باکال پس از چندین عمل رهاسازی انقباض ناموفق استفاده شد. این اتکا به تغذیه لوله PEG را از بین می برد.

یک مورد جراحات شدید داشت، تراکئوستومی و لوله PEG وابسته به جراحی ترمیمی در آینده در سنین بالاتر باقی می ماند. مورد نهایی در اوایل به بخش ما ارجاع شد و از آتل های سفارشی از زمان آسیب برای حفظ باز شدن دهان با موفقیت استفاده شد.

نتیجه گیری : درمان عوارض ناشی از مصرف سود سوزآور خوراکی در جمعیت کودکان چالش برانگیز است. موارد ارائه شده نشان می دهد که؛ عود متعاقب رهاسازی انقباض شایع است و در موارد انتخاب شده انتقال بافت آزاد می تواند به نتایج رضایت بخشی منجر شود.

ما از ارجاع زودهنگام به تیم OMFS در تمام موارد آسیب شدید حمایت می کنی

هیدروکسید آمینیوم ، همچنین محلول آمونیاک ، آب آمونیاک، آمونیاک آبی ، یا آمونیاک آبی ، محلول گاز آمونیاک در آب ، شکل تجاری رایج آمونیاک نیز نامیده می شود. این یک مایع بی رنگ با بوی مشخصه قوی است .

 در فرم غلیظ، هیدروکسید آمونیوم می تواند در تماس با پوست باعث سوختگی شود. آمونیاک معمولی خانگی که به عنوان پاک کننده استفاده می شود، در واقع هیدروکسید آمونیوم رقیق است.

محلول آب به طور کلی با فرمول NH 4 OH نشان داده می شود، اگرچه مقدار قابل توجهی از گونه مولکولی NH 4 OH وجود ندارد: محلول عمدتاً از مقادیر زیادی آب ( H2O ) و آمونیاک (NH3 ) و مقادیر کوچکتر تشکیل شده