با این ترفند با فوم صندلی عقب سمند صندلی راک طبی بسازید

بازگشت توانایی فوم صندلی عقب سمند برای بازگشت به شکل اولیه خود پس از فشرده سازی است.

در روش تحلیل برگشتی، اندازه گیری در ثانیه (s) از طریق یک تایمر دیجیتال، از لحظه برداشتن کشش اعمال شده تا بازیابی کامل شکل اولیه فوم انجام می شود.

تاب آوری
انعطاف پذیری با مقدار انرژی بازگشتی پس از تغییر شکل با اعمال تلاش تعیین می شود. معمولاً به عنوان درصدی از انرژی بازیافتی اندازه گیری می شود و اطلاعاتی در مورد ویژگی الاستیک مواد ارائه می دهد.

طبق استاندارد ABNT NBR 13579:1 فوم های ویسکوالاستیک باید دارای ارتجاعی کمتر از 15 درصد باشند.

تست آنالیز ارتجاعی شامل انداختن یک توپ فولادی بر روی نمونه فوم و اندازه‌گیری حداکثر ارتفاع برگشتی این توپ است.

فوم صندلی ماشین

تغییر شکل دائمی
طبق استاندارد ABNT NBR 8797، این آزمایش شامل اندازه گیری تفاوت بین ضخامت اولیه و نهایی یک نمونه فوم انعطاف پذیر پس از فشرده سازی مشخص در دما، رطوبت و زمان تعیین شده است.

در روش تجزیه و تحلیل، تغییر شکل دائمی باید همانطور که در استاندارد ABNT NBR 8797 توضیح داده شده است، با استفاده از دستگاه فشرده سازی، اجاق گاز و تجهیزات مقیاس اندازه گیری شود.

مقاومت در برابر پارگی
از طریق این آزمایش، اندازه گیری مقاومت پارگی بر حسب N/m ارائه شده توسط یک نمونه فوم هنگام قرار گرفتن در معرض نیروی کششی امکان پذیر است. این به عنوان پارامتری برای ارزیابی مناسب بودن فوم در کاربردهایی که فوم در معرض شرایط برشی و کششی قرار دارد عمل می کند.

آزمایش اندازه گیری مقاومت پارگی شامل اعمال نیروی کششی بر روی برش نمونه به روش استاندارد شده است و طبق استاندارد ABNT NBR 8516 انجام خواهد شد.

انتقال شیشه ای (Tg)
Tg خاصیت ماده است که در آن می توانیم دمایی را بدست آوریم که در آن از حالت شیشه ای به حالت “چک خوار” می رسد، بدون اینکه تغییر ساختاری رخ دهد. (IPEN، 2018). توجه: این یک دلیل نیست، بلکه یک تعریف است.