با اسباب بازی عمو فردوس فرزندتان را نابغه کنید

در سه سال اول، کودک چیزهای زیادی یاد می گیرد: داشتن اسباب بازی عمو فردوس یکی از وسایل کمک آموزشی عالی برای اوست.

خزیدن و راه رفتن، گفتن اولین کلمات و عبارات، به تدریج جهان اطراف خود را کشف کند. شناخته شده است که بهترین راه برای شناخت جهان یک بازی است. 

من یک متخصص اطفال با ده سال تجربه هستم، به شما خواهم گفت که چه اسباب بازی هایی برای رشد کودک در سه سال اول زندگی مهم هستند.

اسباب بازی

تقریباً هر اسباب‌بازی‌ای که یک کودک نوپا می‌تواند در یک دست بگیرد به او کمک می‌کند تا ماهیچه‌هایش را تمرین دهد و مهارت‌های حرکتی ظریف را توسعه دهد. 

چنین اقلام زیادی وجود دارد: جغجغه ها، کتاب های نرم با نوار چسب و خش خش، اسباب بازی های ساخته شده از پارچه با بافت های مختلف.

وقتی کودک ده ماهه شد، می توانید برای او یک مرکز در حال توسعه با عناصری بخرید که می توان آنها را پیچاند، چرخاند، حرکت داد، روی آنها کلیک کرد. 

به یک کودک یک ساله می توان مکعب ها و طراحان، درج های پازل، آهنرباهای بزرگ، تصاویر پازل بزرگ، اهرام ارائه داد.

اسباب‌بازی‌های کودکان سه ساله می‌توانند یکسان باشند، اما از نظر طراحی پیچیده‌تر و عناصر آنها کوچک‌تر هستند. کودکان در این سن از قبل می توانند نقاشی کنند، مجسمه سازی کنند، برنامه های کاربردی بسازند.

معمولاً یک کودک دو ساله قبلاً با اطمینان کامل کلمات و عبارات را تلفظ می کند ، اولین جملات را می سازد. زمان اسباب‌بازی‌هایی است که به او یاد می‌دهند فکر کنند و آنچه را که کودک دیده، شنید، یاد گرفته بگویند.

برای توسعه گفتار، می توانید کارت های ویژه، پوسترهای صوتی، اسباب بازی های صحبت کردن، اما بالاتر از همه – کتاب خریداری کنید. کودک اطلاعات را با گوش درک می کند، صفحات را لمس می کند، به تصاویر رنگارنگ روشن نگاه می کند، کلمات را تکرار می کند. 

می توانید از بازی های منطقی ساده مانند طراح عناصر بزرگ، بازی تخته ای برای کوچکترین، ماهیگیری مغناطیسی، قالب هایی برای بازی در جعبه شنی، مکعب هایی با اعداد و حروف الفبا، متالوفون استفاده کنید.

اسباب بازی های صوتی به کودک کمک می کند نه تنها شنوایی، بلکه تخیل و گفتار را نیز توسعه دهد. صدا باید طبیعی باشد و برای کودک قابل درک باشد. آلات موسیقی ساده کودکان نیز بسیار مفید است.