آیا نوشیدن قهوه با لیمو واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا کافه ها لاته ای با طعم لیمو ارائه نمی دهند؟ خوب، نه تنها ایده فشردن یک لیمو ترش در یک فنجان جو تلخ تقریباً جذابیت طعمی مشابه با اضافه کردن دارچین یا شکلات ندارد، بلکه اسید موجود در آب لیمو هر شیری را که نوشیدنی شما را صاف می‌کند، خنثی می‌کند.

با این حال، این موضوع باعث نشده است که رگباری از کاربران TikTok از مخلوط کردن قهوه فوری با آب داغ و آب لیمو، مکیدن آن با خنده های کمدی روی صورتشان و ادعای اینکه این نوشیدنی راهی سریع و آسان برای کاهش وزن است، متوقف نکرده است. در واقع، هشتگ #lemoncoffee اکنون بیش از 8 میلیون بازدید دارد و ویدیوهای بی‌شماری در یوتیوب وجود دارد که ادعا می‌کنند هک قهوه لیمو «بهترین چربی‌سوز شکم» است. به طور جادویی پوند را تنها در 3، 7 یا 9 روز ذوب می کند.

لیمو ترش سرد است یا گرم

 

“اولین فکر من وقتی در مورد این روند شنیدم این بود که خیلی خوشمزه به نظر نمی رسد!” دکتر الکساندرا سووا، پزشک سلامت متابولیک، استاد بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک و بنیانگذار SoWell Health می گوید. (در حالی که اگر به دم کردن صبحگاهی شیرین و خامه‌ای عادت دارید، شنا کردن قهوه با آب لیمو ترش جهرم بسیار آزاردهنده به نظر می‌رسد، یک سنت الجزایری نوشیدن مازاگران وجود دارد که اساساً قهوه سرد با یک تکه لیمو است.) همانطور که کاهش وزن می رود؟ دکتر سووا می گوید: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوشیدن این دو ماده با هم فواید خاصی دارد، وجود ندارد.

بنابراین این ایده از کجا آمد و چگونه مطرح شد؟ خوب، اگر به شوق مصرف قهوه ضد گلوله چند سال قبل، به علاوه سابقه طولانی چای سم زدایی، رژیم های غذایی آب کرفس، سرکه سیب و هر روش دیگر کاهش وزن مبتنی بر مایعات در چند دهه گذشته فکر کنید، وجود دارد. همیشه این ایده وجود داشته است که خوردن معجون جادویی می تواند بدنی را که می خواهید به شما بدهد، بدون اینکه مجبور باشید عادات غذایی یا ورزش خود را تنظیم کنید.

چای لیمو عمانی

این یکی به ویژه ترکیبی از دو چیز است که احتمالاً در حال حاضر روی پیشخوان آشپزخانه خود دارید. مریان والش، متخصص تغذیه در فلوریدا، به این نکته اشاره می کند: “به احتمال زیاد جذاب است زیرا ترکیب آسان، ارزان و طبیعی است.” با استفاده از دو مورد که تا حد ممکن به طبیعی نزدیک هستند، قهوه و لیمو و لیمو عمانی زرد، به احتمال زیاد به راحتی اعتماد به دست می آورید، حتی اگر علم واقعی در مورد اینکه آیا این ترکیب واقعاً کار می کند یا نه.

یادداشت سردبیر: ما می‌خواهیم اذعان کنیم که کاهش وزن، سلامتی و تصویر بدن موضوعات پیچیده‌ای هستند – قبل از تصمیم‌گیری برای رژیم گرفتن، از شما دعوت می‌کنیم با مطالعه کاوش ما در مورد خطرات فرهنگ رژیم غذایی دیدگاه گسترده‌تری به دست آورید.

پودر لیمو عمانی

تا آنجا که روندها یا «چالش‌های» TikTok پیش می‌رود، حداقل این یکی نسبتاً بی‌ضرر به نظر می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها، زمانی که شخصی کلیپ‌های یک چشم پزشک مشهور لس‌آنجلسی را ویرایش کرد تا به نظر برسد که او نوشیدنی را تأیید کرده است، مورد توجه قرار گرفت (هشدار اسپویل: او این کار را نکرد). اما مهم‌تر از همه، این دو علم را با هم ترکیب می‌کند که کمی حقیقت در پشت خود دارند، و آن را به اندازه کافی باورپذیر می‌سازد که جلب توجه کند.

قهوه با لیمو کاهش وزن

بیایید قهوه را برای کاهش وزن بررسی کنیم.
قهوه سیاه و سیرولیموترش برای قلب که تقریباً بدون کالری است، از دیرباز جزء اصلی برنامه های رژیم غذایی بوده است. این البته به لطف کافئین است، محرکی که می تواند موتور بدن شما را برای روز افزایش دهد. دکتر سووا توضیح می‌دهد که چگونه: «کافئین با مسدود کردن یک انتقال‌دهنده عصبی به نام آدنوزین عمل می‌کند، که می‌تواند منجر به افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی تحریک‌کننده مانند دوپامین شود، که به شما کمک می‌کند بیدارتر و پرانرژی‌تر شوید – به همین دلیل است که همه ما به قهوه‌ی صبح خود می‌رسیم». . در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این فرآیند ممکن است میزان متابولیسم پایه شما را افزایش دهد (میزان انرژی که سلول های شما صرفاً با حفظ عملکردهای اصلی بدن شما می سوزانند)، دکتر سووا خاطرنشان می کند که برای دریافت این مزیت، باید کافئین بنوشید. در مقادیر زیاد – یک مطالعه مقدار آن را چهار فنجان در روز تخمین زده است – و این می تواند بر سلامت شما از راه های دیگری از جمله کاهش خواب، افزایش اضطراب و کم آبی بدن تأثیر بگذارد. دکتر سووا می‌گوید به‌علاوه، هر تقویتی کوتاه‌مدت خواهد بود، زیرا بدن شما شروع به تحمل کافئین کرد. او می افزاید: «هیچ پزشکی که می شناسم هرگز این روش را به عنوان راهی برای کاهش وزن توصیه نمی کند.

و لیمو برای کاهش وزن چطور؟ قیمت لیمو ترش
در مورد دومین عنصر این دم کرده جادویی، مرکبات آفتابی، لیمو. شاید شنیده باشید که نوشیدن آب لیمو می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تاکید اینجا باید بر کلمه دوم در آن عبارت باشد نه کلمه اول. دکتر سووا می‌گوید: «هیچ چیز جادویی در مورد لیمو وجود ندارد – این در مورد هیدراته ماندن با نوشیدن آب است، و لیمو فقط به آن طعم می‌افزاید.» برخی از فرآیندهای بیوشیمیایی پیچیده پشت آن وجود دارد، اما اساسی ترین عنصر این است که نوشیدن آب شما را سیر نگه می دارد. ما این سیگنال‌های گرسنگی را به مغزمان می‌رسانیم که اغلب سیگنال‌های واقعاً تشنگی هستند، اما بدن شما می‌داند که اگر به شما بگوید چیزی بخورید، در فرآیند غذا خوردن، عموماً آب مصرف خواهید کرد. فقط با هیدراته ماندن، به طور کلی می توانید برخی از این سیگنال ها را خاموش کنید.

و البته، این واقعیت ساده وجود دارد: “شما ممکن است در مورد مفید بودن آب لیمو برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند مطالعه کنید، اما اغلب این فقط به این دلیل است که فرد نوشیدنی های شیرین شده با شکر را با آب لیمو جایگزین می کند.” می افزاید.

نتیجه نهایی:
سلام، اگر طعم لیمو یا آلبالو خشکه آبدار در قهوه سیاه را دوست دارید، ادامه دهید. به نام علم و روزنامه‌نگاری، آن را امتحان کردم و طعم آن را به‌طور شگفت‌آوری خوب یافتم، اما نه به تلخی آن‌طور که انتظار می‌رفت، اگرچه هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی لاته روزانه با شیر جو دوسر ندارم. اگر یک نوشیدنی صبحگاهی بسیار پرکالری – مثلاً یک ادویه لاته کدو تنبل Venti – را با قهوه سیاه شیرین نشده با لیمو جایگزین کنید، بله، ممکن است فوایدی برای کاهش وزن داشته باشید. اما به جای اینکه با مجبور کردن خود به نوشیدن چیزی که دوست ندارید، شادی را از مراسم صبحگاهی خود خارج کنید، این توصیه دکتر سووا را بپذیرید: به محض این که از خواب بیدار شدید یک لیوان بلند آب بنوشید تا مطمئن شوید که دوباره هیدراته شوید و سپس از فنجان قهوه معمولی و بدون لیمو خود لذت ببرید. او می‌گوید: «لطفاً به یاد داشته باشید که هر هک سلامتی یا کاهش وزن که خیلی سریع، خیلی آسان یا خیلی خوب به نظر می‌رسد که به طور کلی درست باشد، درست است.